Biztosítási hírek
Sokat bukhat az az autós, aki nem készül az évszakváltásra
Meghatalmazás minta letöltés okmányirodai ügyintézéshez
Elképzelhető, hogy a villanyautók zöld rendszámot kapnak
Nagyobb, vagy kisebb autóval okozunk-e több balesetet?
Kötelező biztosítás: kemény harc indul az ügyfelekért
Az idei kampány minden eddiginél nagyobb lehet.
Bár a korábbi kötelező biztosítási kampányok is jelentős versenyt hoztak, az idei kampány mégis minden eddiginél nagyobb lehet, derül ki a Biztositas.hu elemzéséből. A biztosítókat körkérdéssel megkereső internetes portál szerint, idén minden biztosító megpróbál a lehető legolcsóbb lenni. Ennek fő oka az idei biztosítóváltási időszakot még nem érintő új kötelező biztosítási törvény január elsejétől történő hatályba lépése, mely már középtávon a kampány jelentőségének csökkenéséhez vezethet.
A törvény fényében érthető, hogy a biztosítók ebben az "utolsónak" is beillő kampányban, minél több autóst szeretnének magukhoz csábítani, de jól jön a piac szereplőinek a tavalyi "bajnok" Wabard Biztosító felfüggesztése is, akinek a helyére várhatóan sokan szeretnének majd benyomulni. Erre utal, hogy többen is jelezték, "új szegmenseket" akarnak megszerezni.
Nagy lesz tehát az árverseny, melybe idén a nagy biztosítók is várhatóan olcsó díjakkal lépnek be, de találunk majd a tarifák között olyan biztosítókat is, akik egyedi, eddig még nem látott akciókkal, játékokkal, jelmondatokkal kívánják felhívni magukra a figyelmet.
Generali, Genertel
A Generali csoport két tagja a Generali és a Genertel továbbra is a kármentes ügyfeleket tartja majd fókuszban. Érdekesség, hogy a megelőlegezett kármentességi engedményt a hazai piacon elsőnek alkalmazó Genertel idén játékos formában is ösztönözni kívánja majd az autósokat a váltásra.
KÖBE
Szintén újítani próbál a legnagyobb hazai egyesületi biztosító is, a KÖBE, aki magát egyedüli hazai tulajdonban lévő biztosítóként a "Magyar biztosító" melléknévvel készül felruházni a kampányban. A névhasználat mellett, a KÖBE egy, a magyar autós társadalom baleset megelőzési készségét fejlesztő programot is indít, melyhez csatlakozó autósokat díjkedvezményben is részesíti.
A Biztosítás.hu szerint a társaság továbbra is az átlagnál nagyobb kedvezményt ígér majd a gyermekes családoknak és a fiataloknak. A tavaly indított „kötelező és casco egy áron” akciójával pedig komplex megoldást kínál a gépjármű tulajdonosoknak.
Posta Biztosító
Posta Biztosító tarifájára idén is az egyszerűség lesz jellemző. A társaság várhatóan most is kedvező tarifával vesz részt a versenyben. Fő értékesítési csatornájának számító postahivatalok részére ugyanis könnyen átlátható díjszabásra van szükség, ahol a postára járó autós - az értékesítést végző postai alkalmazott segítségével - néhány perc alatt találhat magának kedvező díjat. A társaság számít rá, hogy a főleg vidéki postahivatalokra jellemző személyes, ember közeli légkör, idén is sikeres kampányához segítheti.
Signal
A korábban Budapesten meglehetősen drágának számító Signal, nyitni fog a budapesti autósok felé, de megtartja már bevált kedvező vidéki díjait is. A Signal kedvezményei számának növelésével nagyobb piaci részesedére tör.
Groupama-Garancia
Az idén márciusban a Groupamából és OTP-Granciából létrejött Groupama-Garancia igyekszik a korábbi társaságok legjobb hagyományait továbbvinni. Megtartva a két társaság korábbi kedvezményeit (pl.: külön díj megfizetése nélkül nyújt asszisztencia és balesetbiztosítás a jármű vezetőjére) újabb ügyfélszegmensek megszólítását is tervezi, melyhez új kedvezményeket is bevezet. Így egyes ügyfélcsoportokra még a 2009-esnél is kedvezőbb díjakat fog tudni nyújtani.
Allianz
Az Allianz az előző évek sikeres költségszerkezet átalakítását követően, tavaly már jelentős részt hasított ki a kampányból és idén is minden bizonnyal a kampány nyertesei között üdvözölhetjük.
A társaság szerint ugyanakkor, a jövőben már nem tartható a megszokott díjcsökkenési tendencia, lévén a biztosítókra újabb terhek hárulnak (pl.: a Garanciaalaphoz történő hozzájárulás, a központi számítógépes archívum kiépítésének költsége, ÁFA emelés), illetve az autó alkatrészek árának emelkedése.
A társaság véleménye, hogy az ügyfelek egyre jobban átgondolják döntéseiket, és nem a díjak nagysága a legfontosabb számukra.
Bár a társaság jövő évi tarifáját a legnagyobb titoktartás övezi, a Biztosítás.hu szakértői véleménye szerint a hagyományosan jó szolgáltatási színvonal mellett az Allianz kedvező díjakkal rukkol majd elő.
AIM Biztosító
Az idén új szereplőnek számító – a korábbi TIR állományt átvevő – AIM Biztosító, egyéb biztosítási termékeinél (MAI CASCO, kiterjesztett garancia, rész casco biztosítások) már megszokott kreativitással közelítette meg a kötelező kérdését is.
Az alapdíjak meghatározásánál a piacon eddig nem alkalmazott tényezőket vezet be és inkább a kockázatarányos díjmeghatározásra helyezi a hangsúlyt, mintsem a jelentős számú, de kis mértékű kedvezményekre.
Versenyképes díjakat többek között az online, valamint a casco együtt kötési kedvezménnyel biztosítja a preferált szegmensekben. Érdekesség, ugyanakkor, hogy a társaság nem kíván irracionális árversenybe bocsátkozni, ami mindenképpen bizalomkeltő.
Uniqa
Az elmúlt két év kevésbé sikeres kampányait követően - sokak örömére - idén az Uniqa visszatér a kötelező versenybe. Alapvetően megtartja ugyan a korábbi évek konzervatív díjképzési politikáját, de egyes szegmensekben kifejezetten olcsó díjat fog kínálni.
Ezen szegmensek érdekessége, hogy nem fedik le teljes egészében az Uniqa jelenlegi portfólióját, vagyis a társaság - másokhoz hasonlóan - új szegmensek felé is nyit az idei kampányban.
Hogy melyek ezek a szegmensek és milyen díjakat hirdetnek meg végül a biztosítótársaságok? Erre péntekig, még mindenkinek várnia kell.
Forrás: atv.hu / biztosítás.hu
Vélemények
Nagyon elégedett vagyok a társaság munkájával. Az ügyintézés minden esetben gyors...
Sajnos velem megtörtént amitől egy kicsit mindenki tart. Azt gondoljuk, hogy a baj csak mindig mással történhet...
Minden céges és családi érdekeltségű biztosításomat legalább 10éve az Önök cége intézi...